Holdbeskrivelser

Bækkenhold

Hver gang bugtrykket stiger i løbet af en dag, for eksempel når du hoster eller anstrenger dig, skal bækkenbundsmusklerne være spændte for at understøtte organerne i underlivet. Det kræver at bækkenbundsmusklerne er både stærke og udholdende. Derfor er det vigtigt at træne dem.

Balance

En god balance består af et godt samarbejde mellem balancesanserne samt hjernen, og de muskler der holder os stabile. Balancen er lige så vigtig at træne som resten af kroppen.

Kettlebell

Træning med kettlebells kan noget andre redskaber ikke kan. Igennem et gennem bearbejdet koncept, kan træning med kettlebells både gøre dig stærkere, mere mobil og mere udholdende. 

 

Med udgangspunkt i den enkelte person, vil vi finde en passende størrelse kettlebell, hvorved der igennem timen arbejdes med teknik og bevægemønstre som gør dig i stand til at modstå alt hvad livet kaster i din retning af fysiske udfordringer

Tabata

Tabata er en effektiv måde at forbrænde kropsfedt på.

På timen bruges der lette redskaber og egen kropsvægt, så det er let at tilpasse den enkelte. Som regel arbejdes der med intervallerne 20/10 – 20 sek aktivitet, 10 sek pause i sæt af 4.

 

Motions Kickboxing

Motions kickboxing er super sjov og fed træning med høj forbrænding. Træningen kører med høj puls, og du er i bevægelse i hele timen. Du kommer igennem både makkertræning, slag, spark smat mavetræning. Du behøver ikke have kendskab til denne for for træning for at kunne deltage.

TRX/Toning

TRX er et stroppesystem, hvor man bruger sin egen kropsvægt til at træne styrke, smidighed, balance og kondition.

TRX giver dig en enormt effektivt træning med simple øvelser. Du kommer hele kroppen igennem, og du kan tilpasse øvelserne, så det bliver mere eller mindre hårdt.

Hjernetræning
Smart Training er træning af hjernen via fysiske øvelser.
Det  styrker blandt andet: Indlæring, Koncentration og Hukommelse, evnen til at have overblik og strukturere opgaver, Balance, Koordination, Mere stabil samsyn og Stress Håndtering.

Seniortræning

Hold der henvender sig til vores ældste medlemmer. Socialt samvær, bevægelse, styrke, afspænding er i fokus.

Yoga 
Smidighed, styrke og åndedrætøvelser. En time med det bedste fra yogaens verden

Bodytoning

Holdet starter med let aerobicopvarmning og derefter er det stående og liggende øvelser. Der vil ofte blive brugt  redskaber som elastikker, håndvægte, måtter og lignende. Hele kroppen bliver trænet.

Rygtræning

Forebyggende træning med fokus på ryg og mave. Ingen koreografi, kun alle de bedste øvelser til at holde ryggen intakt. Nogle instruktører benytter også maskiner i fitness i kombination med måtte øvelser.

Cirkeltræning

Her benyttes de 9 maskiner fra Life Fitness i kombination med øvelser der får pulsen op. Ingen koreografi og alle kan træne på eget individuelle niveau. Der afsluttes altid med udspænding.

Skitræning

Op til sæsonen kører vi skitræning der fokuserer på styrke og stabilitet i ben og at udholdenheden forbedres samt fokus på balance og koordination.

Step 

Konditionstræning med let koreografi hvor man bevæger sig op og ned af en stepbænk.

Cycling

Indendørs cykling til musik på stationære cykler. Du kan benytte cyclingsko med Look system. Hvis du ikke har cyclingsko, så kan du bruge dine almindelig kondisko, og et sæt remme vi har til udlån.  Man skal ikke være i form for at kunne deltage på en time.

Fedtdræber
Fedtdræber er en time med fokus på individuelle puls og styrke øvelser, en time hvor du får pulsen op og smil på læben, alle kan være med. Perfekt time hvis du skal have sat din forbrænding op og ønsker at tone din krop.

Pilates

Pilates er en kombination af styrketræning og strækøvelser, som koordineres med vejrtrækningen. Øvelserne tager udgangspunkt i kroppens dybe mave- og rygmuskler. Pilates er for dig, som ønsker at styrke dine mave-/rygmuskler og udspænde kroppens stamme muskler. Ud over øget styrke og bevægelighed, forbedres din holdning, balance, kropsbevidsthed og dit bevægesesmønster.

Bootcamp

Bootcamp er et lukket forløb til dig, der gerne vil flytte din træning til et højere niveau, der trænes fælles op til to gange om ugen. Man behøver ikke være i top form for at deltage, men man skal forvente at blive presset og få sved på panden, og ikke mindst, at blive en del af et fantastik team.

Hensyntagende

Hensyntagende motion for seniorer, hvor der er plads til at have små handicaps, demens eller andre skavanker i bevægeapparatet. Træningen er som udgangspunkt siddende, enkelte stående og gående øvelser. Vi skal aldrig op og ned af gulvet. Træningen vil variere fra gang til gang. Vi arbejder med hele kroppen i store bevægelser, styrker kroppen, og strækker ud. Træningen slutter af med en kop kaffe. Træningen er i cafeen.