Holdbeskrivelser

Når du møder op til en undervisning for første gang, kom da gerne 10 min. før, så instruktøren kan tage godt imod dig, og give dig en god start på din træning.

 

  • Cirkeltræning for mænd:

Cirkeltræning er en effektiv og sikker måde at træne hele kroppen på. Maskinerne indstilles efter ønsket sværhedsgrad, så alle kan være med. Som supplement vil der være funktioneltræning på gulvet, hvilket er en god måde at styrke sin mobilitet og styrke. Dette hold er kun for mænd.

  • Dans dig glad:

Man bliver glad af at danse, JA – og som bonus bliver ens kognitive færdigheder finpudset. Du bliver guidet sikkert igennem koreografier i forskellige dansegenrer, og dette uanset om du er begynder eller øvet. Udover at få et smil på læben, så får man også pulsen op, og bliver en del af et dansefællesskab. Velkommen til Dans dig glad.

  • Balance og mobilitet:

Balance og mobilitet hæfter sig til vores generelle bevægelighed. Det er ikke kun noget, som foregår oppe i hjernen. Det er muskler, fibre og led der bliver stærkere. Holdet her er en super mulighed for at holde gang i disse elementer, og bringe dem i spil. Du træner ganske enkelt grundpillerne i dit fysiske fundament.

  • Motions kickboxing:

På dette hold trænes der med middel til høj intensitet. Du får pulsen op, og får aktiveret muskelgrupper på en anderledes måde end traditionel styrketræning. Du får også finpudset dine slag og spark, og guides i hvordan man sparrer med hinanden på en sikker måde, hvor alle får gevinst ved træningen. Du kan deltage på dette hold, uanset om du har kendskab til motions kickboxing eller ej.

  • TRX/toning:

TRX er et stroppesystem, hvor man bruger sin egen kropsvægt til at træne styrke, smidighed, balance og kondition.

TRX giver dig en effektiv træning med simple øvelser. Du kommer hele kroppen igennem, og du kan tilpasse øvelserne, så det bliver mere eller mindre hårdt. Uanset dit niveau, så vil TRX træning helt klart bidrage positivt til din fysiske styrke.

  • Hjernetræning:

Smart træning er træning af hjernen via fysiske øvelser. Det er de kognitive færdigheder, som vi styrker herigennem. Indlæring, koncentration og hukommelse. Skab muligheder for at give dig de bedste rammer til at skabe overblik og strukturere opgaver i din hverdag.

  • Seniortræning:

Dette hold henvender sig til vores ældste medlemmer. Du kommer hele kroppen igennem, og træner både styrke og mobilitet. Bliv en del af seniorfællesskabet.  

  • Yoga:

I yoga arbejder man i høj grad med at styrke musklerne i dets udstrakte form. I forening med åndedrætsøvelserne kan du godt regne med at føle et nyt liv i kroppen efterfølgende. I yoga udfordres mange på deres smidighed, og der er rigtig meget godt at hente ved at styrke dette område – Både ift. styrke og velvære.

  • Bodytoning:

Her får du en let aerobicopvarmning, som giver en dejlig varme i dine led. Herefter vil der være en blanding af stående og liggende øvelser, hvor du kommer hele kroppen godt igennem. Af rekvisitter benyttes ofte elastikker, håndvægte mm. Dette er en god måde både at træne styrke af hele kroppen og samtidig mærke pulsen på.

  • Rygtræning:

På dette hold trænes de fundamentale øvelser i coremuskulaturen. Øvelserne tager udgangspunkt i at skabe eller videreudvikle på en sund ryg.

  • Cirkeltræning:

Cirkeltræning er en effektiv og sikker måde at træne hele kroppen på. Maskinerne indstilles efter ønsket sværhedsgrad, så alle kan være med. Man styrer i høj grad selv sværhedsgraden, og man kan søge vejledning med underviseren, hvis man er usikker på, hvordan man opnår den ønskede træningsbelastning.

  • Skitræning:

At stå på ski er en udfordring i sig selv – Deltag på holdet og træn de områder som bliver udfordret. Her er et fokus på styrke og stabilitet i underkroppen, samt et fokus på udholdenhed, balance og koordination. Alt sammen områder som vil komme dig til gavn på skituren og i hverdagen.

  • Step:

På dette hold følger man en koreografi, som sørger for at kroppen bliver udfordret på en god måde – både kognitivt og styrkemæssigt. Holdet er for alle

  • Spinning:

Her er der en oplagt mulighed for at træne kroppens evne til at arbejde over længere tid i spændet mellem middel til max puls. Det er aerob træning, altså hvor kroppen i høj grad kræver ilt for at danne energi til at udføre arbejdet. Så pulsen kommer op, og man kører i rytmen til musikken. Denne træningsform kan benyttes uanset niveau. Du bestemmer selv, hvor mange watt der skal i pedalerne.

OBS: Du kan benytte cykelsko med look system. Hvis du ikke har cykelsko, så kan du bruge dine almindelige træningssko og et sæt remme, som vi har til udlån.

  • Fedtdræber:

Der skal arbejdes med fokus på puls og styrkeøvelser. Du får pulsen op, og samtidig får du trænet hele kroppen. Ønsker du en effektiv træning med plads til smil? Alle er velkomne.

  • Pilates:

Pilates er en kombination af styrketræning og strækøvelser, som koordineres med vejrtrækningen. Øvelserne tager udgangspunkt i kroppens dybe mave- og rygmuskler. Pilates er for dig, som ønsker at styrke dine mave-/rygmuskler og samtidig gerne vil træne styrken i musklernes yderpositioner. Ud over øget styrke og bevægelighed, forbedres din holdning, balance, kropsbevidsthed og dit bevægelsesmønster.

  • Bootcamp:

Bootcamp er et lukket forløb til dig, der gerne vil flytte din træning til et højere niveau. Træningen foregår i det samme fællesskab to gange om ugen. Man behøver ikke være i top form for at deltage, men man skal forvente at blive presset og få sved på panden, og ikke mindst, at blive en del af et fantastisk team.

  • Hensyntagende træning:

Hensyntagende motion for seniorer, hvor der er plads til at have skavanker i bevægeapparatet. Træningen er som udgangspunkt siddende, enkelte stående og gående øvelser. Vi skal aldrig op og ned ad gulvet. Træningen vil variere fra gang til gang. Vi arbejder med hele kroppen i store bevægelser, styrker kroppen, og strækker ud. Træningen slutter af med en kop kaffe. Træningen er i cafeen.